De feestdagen staan weer voor de deur. Gezellig met de collega’s het jaar afsluiten of juist het nieuwe jaar openen. Maar hoe pak je het organiseren van een kerst of nieuwjaarsborrel aan? Lees hier 6 tips voor een geslaagde borrel waar nog lang over nagepraat wordt!

1. De locatie

U kunt veel kosten besparen door de borrel op uw eigen locatie te organiseren. De locatie is bekend terrein voor u en uw collega’s dus de uitnodiging behoeft geen routebeschrijving. Het geld dat u bespaart op de locatie kunt u dan weer investeren in goed eten door bijvoorbeeld een cateraar in te huren.

2. Wie nodigt u uit op de borrel?

U kunt ervoor kiezen om alleen medewerkers/collega’s uit te nodigen, maar dit zijn ook mooie momenten om relaties en/of klanten eens op een informele manier te spreken en te bedanken.
Schrijf een uitnodiging en vraag de gasten om zich aan te melden in verband met de inkopen. Hulp nodig bij het schrijven van een goede uitnodiging? Lees onze tips hier!

3.  Wat is het geschikte moment voor een borrel?

Denk aan de privé agenda van uw gasten! In de laatste en eerste maanden van het jaar zijn de meeste mensen behoorlijk volgepland. Veel bedrijven kiezen ervoor om de borrel in het nieuwe jaar te houden, zodat deze over de feestdagen getild wordt.

Wanneer er een feest wordt gegeven, wordt er al snel aan de vrijdag of zaterdag gedacht. Bij een werk gerelateerd feest wordt dit echter meestal niet gewaardeerd. Het weekend is gereserveerd voor privé zaken. Organiseer daarom uw borrel op de donderdag en laat het niet te lang duren! Zo voorkomt u dat de borrel langdradig wordt en stopt u op het hoogtepunt. Een uur of 3 is lang genoeg.

4.  Houdt het luchtig en positief!

De kerst of nieuwjaarsborrel is de perfecte gelegenheid om mensen te bedanken en te motiveren. Zet medewerkers in het zonnetje en benadruk positieve resultaten. Een zware presentatie met tegenvallende jaarcijfers en verbeterpunten kunt u beter op een ander moment geven.

5. Thema

Een thema op een kerst- of nieuwjaarsborrel? Jazeker! Het geeft extra sfeer, zorgt voor gespreksstof en maakt het makkelijker om de aankleding van de locatie te bepalen. Voer het thema door in de aankleding, uitnodigingen en zelfs de hapjes en de drankjes.
In plaats van borrel hapjes kunt u ook kiezen voor een buffet. Gezellig en voor iedereen wat wils! Zo doet een stampotten buffet het meestal erg goed.

Voorbeelden van leuke thema’s:

Een kleuren thema
Simpel, maar erg leuk en makkelijk om aan te voldoen. Wanneer de dresscode bijvoorbeeld rood is, zullen meer mensen hier aan meedoen dan wanneer het thema wat complexer is.

Gala
Vrouwen in mooie avondjurken, mannen in een smoking of pak. Dit is vooral leuk wanneer de ‘normale’ werkkleding niet formeel is.

Glitter & glamour
Haal Hollywood in huis met dit thema! Glitters, veren, zilver en goud. Het kan niet gek genoeg. Geef de creativiteit van je gasten de vrije loop.

Meer lezen over thema’s en entertainment op feesten? lees onze blog.

6. PriveOber op uw kerst/ nieuwjaarsborrel!

Wij hebben ervaren en gastvrije PriveObers die uw borrel tot een groot succes zullen maken. Van het aannemen van de jassen, het ontvangen van de gasten en het serveren van drankjes, tot aan hulp in de keuken en… hulp met opruimen achteraf! PriveOber zorgt ervoor dat het uw gasten aan niets ontbreekt.

2 antwoorden
  1. Liza
    Liza zegt:

    Het luchtig en positief houden vind ik een belangrijk onderdeel van een borrel! Een thema vind ik ook leuk, het geeft zeker extra sfeer als je allemaal verkleed gaat. Ligt dan natuurlijk wel aan het thema :)

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.